Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022

Μαθηματική ανάλυση... express!



 Για πρώτη φορά στα τριαντα-τόσα χρόνια που διδάσκω Φυσική σε πρωτοετείς σπουδαστές θετικής κατεύθυνσης, αντιμετώπισα στο ξεκίνημα τούτης της ακαδημαϊκής χρονιάς ένα ζήτημα που, κυριολεκτικά, μου "έδεσε τα χέρια". Λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία του Covid (και) στον χώρο της εκπαίδευσης, οι σπουδαστές που εισήλθαν στην Τριτοβάθμια δεν είχαν προλάβει να διδαχθούν στο Λύκειο το σύνολο των απαιτούμενων Μαθηματικών. Έτσι, οι πρωτοετείς μου μού δήλωσαν ορθά - κοφτά εξαρχής ότι δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιώ ολοκληρωτικό λογισμό στη Μηχανική, αφού δεν γνώριζαν (πλην ελαχίστων) τι είναι το ολοκλήρωμα! Άντε τώρα να εξηγήσει ο δάσκαλος πώς υπολογίζουμε την ταχύτητα και τη θέση ενός κινητού αν γνωρίζουμε την επιτάχυνσή του (ή, το πεδίο δυνάμεων μέσα στο οποίο βρίσκεται). Και, άντε να εξηγήσω τι εννοούμε όταν λέμε ότι το έργο μιας δύναμης παρίσταται με επικαμπύλιο ολοκλήρωμα!

Επειδή - για να είμαι ειλικρινής - πάντα αντιμετώπιζα ζητήματα σχετικά με τα μαθηματικά προαπαιτούμενα του μαθήματός μου, ετοίμασα πριν λίγα χρόνια ένα εγχειρίδιο μαθηματικής ανάλυσης συναρτήσεων μίας μεταβλητής, προς χρήση πρωτοετών (κυρίως) σπουδαστών θετικής κατεύθυνσης που χρειάζονται ένα γρήγορο "φρεσκάρισμα" μαθηματικών εννοιών και μεθόδων. Παράλληλα, το εγχειρίδιο αυτό θα μπορούσε να χρησιμεύσει και ως πρακτικό συμπληρωματικό βοήθημα για το μάθημα των Μαθηματικών, έστω και αν δεν το χαρακτηρίζει η σχολαστική αυστηρότητα ενός τυπικού μαθηματικού συγγράμματος!

Μπορείτε να το δείτε ή να το κατεβάσετε εδώ:

https://eclass.hna.gr/modules/document/file.php/TOM6109/Math.%20Analysis.pdf

ΚΠ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου